搜尋此網誌

2015年10月30日 星期五

Bye bye Grasse~~

Bye bye Grasse. 這次南法之行,
雖然上課很辛苦,但我遇到很多的好人。
第一位法國媽媽,短短三小時的聊天,我們變成好朋友。

第二位飯店的經理,每晚我們都會小聊一下,
最後他送我每晚免費的晚餐。

第三位是參加DIY調香認識的捷克朋友,
我們一起渡過短短的二小時聞香和創造自己的香水活動。

第四位是課程中我覺得她很像明星-Kate Hudson的同學。

第四五位是我的老師Laurence, 我把我的疑問跟她討論,
甚至畫起圖來,她都一一幫我解答。

第六位是Didier香水師,他給了我很多建議和鼓勵,
我期待他的下一個作品。第七位和八位,沒機會照到相,

第七位是國家地理雜誌的記者,我們在坎城相遇,
在葛拉斯又再見面,他還採訪了我為什麼要學調香,
我很期待他的文章。

最後一位是一位店員,我們聊很多,可惜最後一天沒時間再見到她。

This journey in south Frence was full of surprise and really exciting to me. 
I met many nice people. 

1) Nathalia: we just had short chat, but we still keep in touch. 

2) Remi: hotel manager. We almost talked every night, and he offered me free dinners. 

3) A woman from Czech. We were doing DIY perfume and sharing fragrances. 

4) My classmate: she reminded me a movie star~Kate Hudson. 

5) Teacher Laurence. 
She answered my questions patiently even I
 drawed a complicated chart to express my thought. 

6) The perfumer Didier: 
he gave me good & positive advises in the situation I really need.

 7) Journalist from national geography. I met him in Canne, 

and I had interview with him in Grasse. 8) A sale woman: She taught me french words. 。

沒有留言:

張貼留言